حمل و نقل دریایی

حمل و نقل هوایی
حمل و نقل هوایی
دسامبر 25, 2018
حمل و ترانزیت مشتقات نفتی و پتروشیمی
دسامبر 25, 2018
Show all

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی شرکت ره آذین ترابر با مشارکت شرکت های کشتيرانی برتر جهانی خدمات حمل دریایی خود را با انعطاف بسيار بالا ارائه می‌دهد. سرويس‌های حمل و نقل دریایی ما شامل انواع حمل های دريايی و ترکيبی می‌باشد.

ره آذین ترابر با بهره مندی از قراردادهای رسمی همکاری و بهره گیری از کریرهای بزرگ دریایی در بیشتر کشورهای دنیا قادر است، سرویسهای حمل و نقل دریایی و مشاوره های حمل و نقل دریایی مناسبی را جهت حمل کالاهای وارداتی یا صادراتی در حوزه حمل دریایی در خدمت مشتریان گرامی قرار دهد . همکاری با شرکتهای بزرگ صنعتی و بازرگانی حمل و نقل دریایی نشانگر سرویسهای مناسب ره آذین ترابربه مشتریان محترم میباشد.

در دنیای امروز، حمل ونقل دریایی کالا و محموله ها به دلیل استفاده از آب های بین المللی و سهم عمده در انتقال كالا های جهانی از جایگاه مهمی نسبت به سایر بخش های حمل و نقل بر خوردار می باشد همانطور که میدانیم بیش از 95 درصد حمل کالاهای تجاری در جهان بصورت حمل و نقل دریایی انتقال میابد فلذا این مبین آن است که در این شیوه حمل کالا دریایی هم از نظرامنیت و هم از نظر هزینه حمل نسبت به حمل زمینی وهوایی بیشتر است.

حمل کالا از طریق مسیرهای دریایی در سراسر جهان

حمل محموله های سنگین و خطرناک توسط کشتی در دریای خزر

عمده ترین شیوه حمل کالا ها بصورت بین المللی، حمل دریایی می باشد. حمل و نقل دریایی به واسطه حداقل هزینه و فاقد نیاز به راه سازی و ایجاد خطوط راه آهن و جاده از دیر باز مورد استقبال تاجران بوده است البته هزینه زمان در این نوع حمل کالا افزایش می یابد و برای کالا های بسیار ارزشمند که حجم و وزن کمی دارند روش مناسبی نیست. عمده محمولاتی که از حمل و نقل دریایی، حمل استفاده می کنند به وسیله کانتینرها ی ۲۰ و ۴۰ فوتی محمولات را جابه جا می کنند البته محمولات بزرگ و حجیمی مثل گندم و برنج به وسیله ی کشتی های فله بر مخصوص حمل آن کالا نفت توسط کشتی های نفت کش و گاز توسط کشتی های مخصوص حمل می شوند.

در دنیای امروز کالاها به دلایل مختلف به منظور کاربرد در صنایع مختلف تقسیم بندی می‌شوند. مثلا از لحاظ تغذیه‌، کالاها به دو دسته خوراکی و غیرخوراکی تقسیم می‌شوند‌، از نظر یک متخصص علم شیمی‌کالاها به سه دسته کالاهای معدنی‌، نباتی و مصنوعی تقسیم بندی می‌شوند و یا می‌توان آنها را به دو گروه کلی کالاهای مایع و جامد گروه بندی نمود. آنچه در زمینه انواع مختلف کالا‌، لازم به یادآوری است این است که هر گروه و صنفی‌، کالاها را بسته به نیاز و حرفه شغلی خود به طبقات اصلی و فرعی تقسیم کرده از آنها استفاده نموده و یا فقط آنها را حمل و نقل دریایی می‌نماید.

در دنیای حمل و نقل دریایی از آنجا که بحث جابجایی مقادیر زیادی کالا بر پایه وزن و حجم از یک نقطه به نقطه دیگر مطرح می باشد، باید کالاها را برحسب شرایط و امکانات مورد نیاز برای حمل و نقل دراز مدت دریایی تقسیم بندی نمود. برای اینکه حمل و نقل دریایی توجیه اقتصادی داشته باشد‌، کشتی ها که عامل مهم دیگری پس از نوع کالاها می‌باشند‌، باید طوری ساخته شوند که بتوانند مقادیر وسیعی از یک یا چند نوع کالا را در یک یا چند انبار خود جای دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *